Okinawan Karate 

 Wallachian Group from the Czech Rep.

Primárně cvičíme Goju Ryu ale i praktické věci z Kyokushin a Shotokan Karate. 

Rozvíjíme především techniku a v návaznosti na to také schopnost bránit se útoku beze zbraně, ohebnost a kondici. Cvičení je především soustředěné a řízené. Jde o svého druhu přirozený funkční trénink. Věnujeme se celostnímu posilování a učíme svaly především efektivně spolupracovat. Důležitým aspektem našeho cvičení je porozumění biomechanice a fyziologii lidského těla a slovy současného okinawského mistra Kioshi Shinjo Tadashiho: "O tradičním okinawském karate se hovoří také jako o bojovém umění míru. V tom je rozdíl od sportovního karate. Přes kata můžete vždy vidět sami sebe. Díky kata vždy dokážete upokojit svou mysl. Karate nás učí, co v životě stojí zato dosáhnout, učí nás hodnotě našich cílů. A i díky tomu si velmi vážím, že můžu cvičit spolu s vámi všemi." 

Tělocvičen využíváme několik podle potřeby, v zázemí máme vybavení moderními i tradičními prostředky pro bojové sporty. Máme možnost využívat soukromé workout hřiště a také cvičit venku, například v třešňovém sadu (pro případ zhoršené hygienické situace).

Stálý trenér Miroslav Coufal, 3.Dan mezinárodní evropské organizace Ogawa-Ha Goju Ryu; Hostující trenéři Miroslav Brokeš, 5. Dan Karate, 3. Dan Kobudo Cheko Shibu Cho (zástupce pro Českou republiku) okinawské organizace Gojuryu Kokusai Karate Kobudo Renmei (Shodokan); Vladimír Futák, 1. Dan Japan Kyokushin-Kai; Jozef Chocholáček 4. Dan Okinawa Gojuryu Kenkyu Kai (Jundokan)

ROK 2020/2021 NOVÝ CYKLUS ZÁŘÍ-ČERVEN 

Soukromé lekce SOBOTA BRUMOV dle domluvy s trenérem Mirou Coufalem

Pro nadšence příležitostně soukromé tréninky s Mirou Brokešem a Vláďou Futákem PŘEROV/ZLÍN/VAL. KLOBOUKY/VSETÍN po domluvě

Semináře s Jožkou Chocholáčkem (toho času ve Švýcarsku ale pravidelně nás bude navštěvovat) VALAŠSKÉ KLOBOUKY vždy předem upřesněno

Na doporučení trenéra M. Coufala mají vybraní cvičenci možnost docházet PONDĚLÍ, STŘEDA, PÁTEK ILAVA na tréningy do spriazneného športového klubu, trenéři (4.-7. Dan) Ogawa-Ha Goju Ryu Karate-Do a slovenské mládežnické reprezentace kumite

Letos pravidelné tréninky s Mirou Coufalem STŘEDA  18:00-19:30 hod.

stará tělocvična na Gymnáziu Val. Klobouky

První trénink po prázdninách až ve středu 9. září 2020, protože na gymplu ještě dobíhají opravy.

Účast na trénincích přislíbil i Vláďa Futák, tak uvidíme, jak mu to bude vycházet. Nejbližší seminář s Jožkou Chocholáčkem chystaný v termínu kolem 29. 9. až 10. 10. je přeložen vzhledem k situaci s COVID, bude upřesněno.  

Pravidelný trénink proběhne vždy pouze při minimální nahlášené účasti předem aspoň 3 lidí !!!

Vyzývám a prosím o důsledné nahlašování den předem do večera přes SMS na tel.: +420 728 280 627


Příspěvek na rok 1200 Kč nebo pololetí 600 Kč se hradí předem hotově nebo na účet a je nevratný. Žádné další poplatky, pouze zájemci dobrovolně za zkoušky. Automaticky vás zapisujeme do registru ČUBU pod Český svaz karate Gojur Ryu,  kdo si to nebude přát, nahlaste předem. 

Pokyn k vybavení: Pořiďte si nějaké levnější chrániče nártu/holení a rukou (případně prsou u žen a rozkroku u mužů). Cvičíme většinou naboso (případně sport. obuv s bílou podrážkou, alternativně na venkovní trénink). Kimono/karate-gi není nutné, postačí kalhotová část a triko/mikina, případně box. trenýrky/legíny.


STRUKTURA TŘÍFÁZOVÉHO TRÉNINKU Budeme se učit přísně dodržovat; Doučování nepřichází v úvahu, k tomu je soukromá lekce!:

  1. Zahřátí - bez přestávky se stupňovanou intenzitou (běh/švihadlo, dynamické cviky, techniky na místě) 5 minut
  2. Kloubní uvolňování a protažení svalstva (uvolnění kloubních spojů, protažení tradičně namáhaných svalových partií, posuny dril, dynamický strečink dolních končetin)  8 minut
  3. Výpady s technikou úder, kop, blok, kryt (ayumi/yose-suri/yori-tsugi/okuri/hiki ashi) 5 minut
  4. Posuny v postoji - paže (dlouhý útok, krátký útok, velmi krátký útok, střídání útoku, tvrdá/měkká obrana, tvrdá/měkká obrana pokračovaná útokem, tvrdá/měkká obrana s protiútokem) 5 minut
  5. Posuny v postoji - nohy (švihové kopy, tlačené kopy se zastavením, procházející kopy, podmety a kombinace) 5 minut
  6. Kombinace útoků - paže a nohy (attack sen no sen, attack s tai sabaki sense no sen) 2 minuty
  7. Protažení úponů a svalstva dolních končetin a pánve - s přestávkou na pití (individuálně samostatně/řízeně skupinově, jednotlivě každý sám/s dopomocí ve dvojicích) 2 minuty

  1. Cvičení Kakete ve dvojicích (na místě, v suri aschi, střídání partnerů po kruhu, s bunkai) 10 minut
  2. Cvičení Bunkai Tensho ve dvojicích 2 minuty
  3. Dynamické Oyo Bunkai z vybraných Kata ve dvojicích - řízené Kumite (s posunem vpřed/vzad, v prostoru, u stěny/v rohu s překážkou za zády, střídání partnerů) 8 minut
  4. Reakce na přímé útoky paží a nohou - měkké zpracování (přijetí a obranný útok nebo následný protiútok se vstupováním, s Tai Sabaki, s uchopením/pákou vedoucí k pádu/narušení rovnováhy) 10 minut
  5. Reakce na přímé a obloukové útoky paží  a nohou - tvrdé zpracování (zastavení útoku nebo následný protiútok se vstupováním, s Tai Sabaki, s uchopením/pákou vedoucí k pádu/narušení rovnováhy) 10 minut
  6. Protažení úponů a svalstva pánve, dolních a horních končetin, ramen a hrudníku - s přestávkou na pití (individuálně samostatně/řízeně skupinově) 3 minuty

Třetí fáze tréninku Varianta A

  1. Kotekitae - zpevňování ve dvojicích (utužování úder. ploch, fascií a podkožních vrstev, svalů a kostí) 2 minuty
  2. Jiyu Ippon Kumite ve dvojicích/trojicích (zápas s definovaným útokem s předem určenou rolí útočník/obránce Tori/Uke, volný zápas s definovanou rolí T/U) 5 minut
  3. Kumite - volný sparring (s chrániči nebo bez) 5 minut
  4. Heishu Kata -  individuálně 3 minuty

Třetí fáze tréninku Varianta B

  1. Cvičení Hojo Undo - kruhový provoz (celostní funkční posilování s moderními i tradičními pomůckami) 5 minut
  2. Kaishu Kata a Bunkai (po procvičení jednotlivé sekvence Bunkai pokračuje vždy secvičení celé Kata, pak následuje další sekvence atd.) 10 minut

Ukázka - Kata jako nezastupitelný dílčí prvek tradiční formy tréninku

Kata rozvíjí techniku, obsahuje skryté principy a aplikace.

Ve starší ukázce jsou nedostatky - příští video bude opět lepší :)

Kururunfa ztělesňuje ideály Go - "tvrdý" a Ju "měkký". Přechody postojů jsou rychlé a výbušné, zatímco techniky rukou se používají pomocí "muchimi" neboli těžkého, lepkavého hnutí. Stejně jako v ostatních kata Goju Ryu je docela zřejmé, že boj na blízkou vzdálenost je podstatným prvkem. Stejný znak kanji "fa" se nachází v označení katy Saifa. Tedy i zde by to mělo naznačovat na silný důraz uchopení (grappling) . Tam, kde se některé ostatní styly karate ve svých Kata soustředí na blok/úder, je z jedinečných technik Kururunfy zřejmé, že tomu tak v Goju Ryu není. Proto patří mezi mé oblíbené.

Další možnosti porozumění tradiční formě cvičení Kata

Téměř každá Kata lze zacvičit s důrazem na určitý aspekt. Speciálně Kururunfa je pro to naprosto ideální. Namísto zlomení, které přichází po zastavení útoku a pevném chycení, se můžeme zaměřit na (měkké vyblokování) přijetí útoku, po kterém přichází zachycení, vyvedení z rovnováhy a nakonec shození na zem. Zdůrazněným aspektem Kururunfy může být, propracovat se do těsné blízkosti soupeře, vyhnout se destrukci útoku a přímo se přilepit na jeho tělo. Po té následuje prudké stržení celým tělem s pevnou oporou o zem (holding ground). Projít útokem, zablokovat další ohrožení a prudká akce. To je taky Kururunfa.

Starší sestřih z vybraných Kata Shotokan Karate