The Okinawan Karate 

 Wallachian Group from the Czech Republic

Primárně cvičíme Goju Ryu ale i praktické věci z Kyokushin a Shotokan Karate. 

Rozvíjíme především techniku a v návaznosti na to také schopnost bránit se útoku beze zbraně, ohebnost a kondici. Cvičení je především soustředěné a řízené. Jde o svého druhu přirozený funkční trénink. Věnujeme se celostnímu posilování a učíme svaly především efektivně spolupracovat. Důležitým aspektem našeho cvičení je porozumění biomechanice a fyziologii lidského těla a slovy současného okinawského mistra Kioshi Shinjo Tadashiho: "O tradičním okinawském karate se hovoří také jako o bojovém umění míru... Díky kata vždy dokážete upokojit svou mysl. Karate nás učí, co v životě stojí zato dosáhnout, učí nás hodnotě našich cílů. A i díky tomu si velmi vážím, že můžu cvičit spolu s vámi všemi." 

Tělocvičen využíváme několik podle potřeby, v zázemí máme vybavení moderními i tradičními prostředky pro bojové sporty. Máme možnost využívat soukromé workout hřiště a také cvičit venku, například v třešňovém sadu (pro případ zhoršené hygienické situace).

Stálý trenér Miroslav Coufal, 3.Dan mezinárodního evropského uskupení Ogawa-Ha Goju Ryu; Hostující trenéři Miroslav Brokeš, 5. Dan Karate, 3. Dan Kobudo Cheko Shibu Cho (zástupce pro Českou republiku) okinawské organizace Gojuryu Kokusai Karate Kobudo Renmei (Shodokan); Vladimír Futák, 1. Dan Japan Kyokushin-Kai; Jozef Chocholáček 4. Dan Okinawa Gojuryu Kenkyu Kai (Jundokan)

Pozdrav z Okinawy určený také nám v čase probíhající pandemie


ROK 2020/2021 CYKLUS ZÁŘÍ-ČERVEN 

Soukromé lekce SOBOTA BRUMOV dle domluvy s trenérem Mirou Coufalem

Pro nadšence příležitostně soukromé tréninky s Mirou Brokešem a Vláďou Futákem PŘEROV/ZLÍN/VAL. KLOBOUKY/VSETÍN po domluvě

Semináře s Jožkou Chocholáčkem (toho času ve Švýcarsku, pravidelně nás ale navštěvuje) VALAŠSKÉ KLOBOUKY vždy předem upřesněno

Na doporučení trenéra M. Coufala mají vybraní cvičenci možnost tréninku v spriaznenom športovom klube Sokol Ilava, trenéři (4.-7. Dan) Ogawa-Ha Goju Ryu Karate-Do

Letos pravidelné tréninky s Mirou Coufalem STŘEDA  18:00-19:30 hod.

stará tělocvična na Gymnáziu Val. Klobouky


Pravidelný trénink proběhne vždy při minimální nahlášené účasti aspoň 3 lidí !!!

Prosím o důsledné nahlašování minimálně den předem do večera přes SMS na tel.: +420 728 280 627


Příspěvek na rok 1200 Kč nebo pololetí 600 Kč se hradí předem hotově nebo na účet a je nevratný. Žádné další poplatky, pouze zájemci dobrovolně za zkoušky. Automaticky vás zapisujeme do registru ČUBU pod Český svaz karate Gojur Ryu,  kdo si to nebude přát, nahlaste předem. 

Pokyn k vybavení: Pořiďte si nějaké pevnější chrániče nártu/holení a rukou (případně doplňkové chrániče prsou ženy a rozkroku muži). Cvičíme většinou naboso (případně ve sport. obuvi ale s bílou podrážkou, na venkovní trénink jakákoliv sport. obuv). Kimono není nutné, postačí kalhotová část a triko nebo mikina, případně box. trenýrky/legíny atp.


Starší sestřih z počátků našeho klubu:

OBVYKLÁ STRUKTURA TŘÍFÁZOVÉHO TRÉNINKU  Doučování nepřichází v úvahu, k tomu je soukromá lekce.

  1. Zahřátí - bez přestávky se stupňovanou intenzitou (běh/švihadlo, dynamické cviky, techniky na místě) 5 minut
  2. Kloubní uvolňování a protažení svalstva (uvolnění kloubních spojů, protažení tradičně namáhaných svalových partií, posuny dril, dynamický strečink dolních končetin)  8 minut
  3. Výpady s technikou úder, kop, blok, kryt (ayumi/yose-suri/yori-tsugi/okuri/hiki ashi) 5 minut
  4. Posuny v postoji - paže (dlouhý útok, krátký útok, velmi krátký útok, střídání útoku, tvrdá/měkká obrana, tvrdá/měkká obrana pokračovaná útokem, tvrdá/měkká obrana s protiútokem) 5 minut
  5. Posuny v postoji - nohy (švihové kopy, tlačené kopy se zastavením, procházející kopy, podmety a kombinace) 5 minut
  6. Kombinace útoků - paže a nohy (attack sen no sen, attack s tai sabaki sense no sen) 2 minuty
  7. Protažení úponů a svalstva dolních končetin a pánve - s přestávkou na pití (individuálně samostatně/řízeně skupinově, jednotlivě každý sám/s dopomocí ve dvojicích) 2 minuty

  1. Cvičení Kake Te ve dvojicích (na místě, v suri aschi, střídání partnerů po kruhu, s bunkai) 10 minut
  2. Cvičení Bunkai Tensho ve dvojicích 2 minuty
  3. Dynamické Oyo Bunkai z vybraných Kata ve dvojicích - řízené Kumite (s posunem vpřed/vzad, v prostoru, u stěny/v rohu s překážkou za zády, střídání partnerů) 8 minut
  4. Reakce na přímé útoky paží a nohou - měkké zpracování (přijetí a obranný útok nebo následný protiútok se vstupováním, s Tai Sabaki, s uchopením/pákou vedoucí k pádu/narušení rovnováhy) 10 minut
  5. Reakce na přímé a obloukové útoky paží  a nohou - tvrdé zpracování (zastavení útoku nebo následný protiútok se vstupováním, s Tai Sabaki, s uchopením/pákou vedoucí k pádu/narušení rovnováhy) 10 minut
  6. Protažení úponů a svalstva pánve, dolních a horních končetin, ramen a hrudníku - s přestávkou na pití (individuálně samostatně/řízeně skupinově) 3 minuty

Třetí fáze tréninku Varianta A

  1. Kote Kitae - zpevňování ve dvojicích (utužování úder. ploch, fascií a podkožních vrstev, svalů a kostí) 2 minuty
  2. Jiyu Ippon Kumite ve dvojicích/trojicích (zápas s definovaným útokem s předem určenou rolí útočník/obránce Tori/Uke, volný zápas s definovanou rolí T/U) 5 minut
  3. Kumite - volný sparring (s chrániči nebo bez) 5 minut
  4. Heishu Kata -  individuálně 3 minuty

Třetí fáze tréninku Varianta B

  1. Cvičení Hojo Undo - kruhový provoz (celostní funkční posilování s moderními i tradičními pomůckami) 5 minut
  2. Kaishu Kata a Bunkai (po procvičení jednotlivé sekvence Bunkai pokračuje vždy secvičení celé Kata, pak následuje další sekvence atd.) 10 minut

Pravidelné semináře Ogawa-Ha Goju Ryu v Ilave

Ukázka - Kata - Nezastupitelný dílčí prvek tradiční formy tréninku

Kata rozvíjí techniku, obsahuje skryté principy a aplikace.

Kururunfa ztělesňuje ideály Go - "tvrdý" a Ju "měkký". Přechody postojů jsou rychlé a výbušné, zatímco techniky rukou se používají pomocí "muchimi" neboli těžkého, lepkavého hnutí. Stejně jako v ostatních kata Goju Ryu je docela zřejmé, že boj na blízkou vzdálenost je podstatným prvkem. Stejný znak kanji "fa" se nachází v označení katy Saifa. Tedy i zde by to mělo naznačovat na silný důraz uchopení (grappling) . Tam, kde se některé ostatní styly karate ve svých Kata soustředí na blok/úder, je z jedinečných technik Kururunfy zřejmé, že tomu tak v Goju Ryu není. Proto patří mezi mé oblíbené.

Kururunfa 久留頓破 v překladu znamená "vždy v klidu, náhle udeří, nebo trpělivě drží a náhle zlomí". Filozofií této formy kata je po celou dobu zůstat v klidu, přidržet soupeře, zatímco se chystáme na neoblomný protiútok. Rychle se vyhnout a čelit kopům do kolena, použít kakete (techniky zaháknutí, uchopení), údery dlaní, zlomení rukou a shození na zem. Tai-sabaki (úhyb) zde funguje i na krátkou vzdálenost (v boji zblízka), zatímco se bráníme proti uchopení nebo držení. Techniky uchopení v kombinaci s rychlým posunem těla vedou k převzetí kontroly nad těžištěm soupeře. 

Kururunfa patří mezi pokročilé kata, která byla přivezena z Číny prostřednictvím Kanryo Higaonny. Když porovnáme Kururunfa s ostatními kata, které se Higaonna naučil u svého instruktora (Ryu Ru Ko Sensei) v Číně, všimnete si, že Kururunfa je prováděna relativně svižně a rychle.

Další možnosti porozumění tradiční formě cvičení Kata

Téměř každá Kata lze zacvičit s důrazem na určitý aspekt. Speciálně Kururunfa je pro to naprosto ideální. Namísto zlomení, které přichází po zastavení útoku a pevném chycení, se můžeme třeba zaměřit na (měkké vyblokování) přijetí útoku, po kterém přichází zachycení, vyvedení z rovnováhy a nakonec shození na zem. Zdůrazněným aspektem Kururunfy může být, propracovat se do těsné blízkosti soupeře, vyhnout se destrukci útoku a přímo se přilepit na jeho tělo. Po té následuje prudké stržení celým tělem s pevnou oporou o zem (holding ground). Projít útokem, zablokovat další ohrožení a prudká akce. To je taky Kururunfa.

Rozbijte a roztrhněte. Saifa je první z klasických sebeobranných kata vyučovaných v Goju-ryu. Počátky Goju-Ryu lze vysledovat v Kata pocházejících z bojových umění vyučovaných v oblasti Fuzhou v jižní Číně, zejména z Crane a Xingyi / Baqua, stejně jako je tomu u dalších tzv. vnitřních a vnějších bojových umění. Kanryo Higaonna sensei se naučil tuto Kata spolu s dalšími, když studoval v Číně v letech 1863-1881 pod vedením RuRuKo (čínsky Xie Zhongxiang). Právě tyto Kata a bojové strategie se staly základem umění boje (quanfa) Higaonny senseie, který později Miyagi sensei nazval Goju-Ryu. Z pochopení technik ukotvení a úderů této Katy lze název Saifa interpretovat tak, že znamená popadnout a roztrhnout tkáně v boji na blízko.

Starší sestřih z vybraných Shotokan Kata